REGULAMIN MIELE PROFESSIONAL SHOP 
  1. Wstęp
  2. Postanowienia ogólne
  3. Zamówienia i ich realizacja
  4. Anulowanie zamówień i odstąpienie od Umowy
  5. Uprawnienia związane z wadami produktów. Rękojmia, gwarancja, reklamacja oraz usługi po sprzedaży produktu
  6. Postanowienia końcowe

I. Wstęp 

1. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Sklepie Miele Professional i obowiązuje od dnia 1 czerwca 2024 r. 
2. Właścicielem sklepu internetowego działającego pod adresem www.miele.pl/p/s/ zwanego dalej ‘Miele Professional Shop’, jest spółka Miele Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 00-718 Warszawa, ul. Czerniakowska 87A, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000122417, posiadająca nr NIP 525-18-37-979. 
 
3. Miele Sp. z o.o. prowadzi sprzedaż będących w jej ofercie produktów m.in. za pośrednictwem strony internetowej www.miele.pl/p/s/, zwanej dalej Sklep Miele Professional. 
 
4. Wszelką korespondencję i przesyłki Klientów, które są związane z zakupami w Miele Professional Shop należy kierować na adres:  Miele Sp. z o.o., 00-718 Warszawa, ul. Czerniakowska 87A z dopiskiem Sklep Miele Professional. 
 
5. Osoba fizyczna oraz prawna składająca zamówienie w Miele Professional Shop, posiadająca konto klienta (baza zawierająca dane osobowe potrzebne do realizacji zamówienia i wystawienia faktury) będzie zwana dalej ‘Klientem’. Prawo do odstąpienia od umowy z tytułu zawarcia jej na odległość przysługuje wyłącznie Klientom będącymi konsumentami w rozumieniu przepisów prawa, czyli osobom fizycznym dokonującym zakupu niezwiązanego bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą. Wobec Klientów nie będących konsumentami zostają wyłączone również uprawnienia z tytułu rękojmi ze względu na fakt, że Miele Sp. z o.o. udziela na swoje produkty gwarancji. 
 
6. Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi oraz gwarancji Miele Sp. z o.o. świadczy również autoryzowane usługi serwisowe dla produktów Miele Professional. Ceny usług serwisowych uzgadniane są indywidualnie. 

 II. Postanowienia ogólne

1. Miele Sp. z o.o. umieszczając w Miele Professional Shop katalogi oferowanych produktów, zawierające ich szczegółowe opisy, ceny oraz dostępność, zaprasza Klienta do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. 
 
2. Ceny wszystkich widocznych w Miele Professional Shop produktów są wyrażonymi w polskich złotych cenami netto wraz z wskazaną ceną zawierającą podatek od towarów i usług według stawki określonej odrębnymi przepisami, jednak nie obejmują kosztów dostawy produktów. Wiążące są ceny widniejące przy produktach w momencie złożenia zamówienia przez Klienta. 
 
3. Wszystkie produkty kupione za pośrednictwem Miele Professional Shop są zgodne z opisem przedstawionym na stronie internetowej, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski. Szczegółowy spis produktów wraz z podaniem cen jednostkowych oraz kosztów dostarczenia znajduje się w Miele Professional Shop. 
 
4. Dowodem dokonania zakupu w Miele Professional Shop jest faktura VAT. 
 
 
5. Umowa zawierana za pośrednictwem Miele Professional Shop jest umową zawieraną na odległość w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827 z późn. zm.). 

 III. Zamówienia i ich realizacja

1. Do złożenia zamówienia w Miele Professional Shop niezbędne jest: podłączony do sieci Internet komputer z procesorem min. 200 MHz, pamięcią min. 64 MB, kartą graficzną obsługująca rozdzielczość min. 800x600 i przeglądarką stron internetowych; telefon z aktywnym numerem kontaktowym; aktywne konto poczty elektronicznej; dane teleadresowe dla osoby prywatnej: imię i nazwisko, dokładny adres dostawy; dane teleadresowe dla firmy: imię i nazwisko osoby obierającej, dokładny adres dostawy, nazwa firmy, dokładny adres firmy, NIP. 
 
2. Zamówienia w Miele Shop można składać 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. 
 
3. Klient składa zamówienie poprzez wypełnienie formularza zamówienia znajdującego się w Miele Professional Shop. Po złożeniu zamówienia klientowi wyświetla się komunikat z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji. Po zalogowaniu Klient ma wgląd do swoich zamówień w zakładce Historia, ale tylko do zamówień zrealizowanych przez Sklep Miele Professional.  
 
4. Zamówienia są realizowana w ciągu 4 tygodni (28 dni) od dnia złożenia zamówienia.  
 
5. Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia złożenia zamówienia. W przypadku wyboru opcji płatności szybkim przelewem (Blik, Przelewy24) lub kartą kredytową termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zaksięgowania pełnej wartości zamówienia na rachunku bankowym Miele Sp. z o.o. 
 
6. Zamówienia będą realizowane przesyłką kurierską pod wskazany adres na terenie całej Polski. Kurier w celu umówienia godziny dostawy będzie kontaktował się z Klientem telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym w formularzu zamówienia.  
 
7. Możliwe są następujące formy płatności: 
  • przedpłata na fakturze  
8. W przypadku dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient dostaje SMS z numerem przesyłki kurierskiej oraz linkiem do monitorowania realizacji dostawy. 
 
9. Dostawa zamówionego produktu za pośrednictwem firmy kurierskiej odbywa się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) za wyjątkiem dni wolnych ustawowo od pracy. 
 
10. Miele Sp. z o.o. zastrzega sobie opóźnienie dostawy z powodu braku dostępności oferowanych produktów. W takim przypadku termin dostawy będzie indywidualnie ustalany z klientem. 
 
11. Dostawa maszyn oraz akcesoriów jest bezpłatna. Koszt dostawy chemii procesowej wynosi 20 zł za 1 kanister, każdy kolejny +5 zł. Jeżeli klient składa zamówienie na chemie procesową oraz akcesoria dostawa w takim przypadku jest bezpłatna.  
 
12. Jednocześnie z zamówionym produktem Klient otrzymuje na piśmie potwierdzenie zawarcia umowy oraz informację o przysługujących mu uprawnieniach. 

IV. Anulowanie zamówień i odstąpienie od Umowy

1. Miele Sp. z o.o. może anulować zamówienie, jeżeli Klient jako formę płatności wybrał szybki przelew lub karta kredytowa, a pełna kwota należności za zamówienie nie zostanie zaksięgowana na rachunku bankowym Miele Sp. z o.o. w ciągu 10 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia zamówienia. 
 
2. Miele Sp. z o.o.  jest upoważniona do anulowania zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych danych, bądź też błędów systemowych o charakterze technicznym lub rachunkowym. 
 
3. Stosownie do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Klient będący konsumentem może bez podania przyczyny zrezygnować (w drodze odstąpienia od umowy) z produktu zakupionego w Miele Sp. z o.o., składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od  dnia dostarczenia produktu do Klienta lub osoby wskazanej przez niego w zamówieniu. Do biegu tego terminu nie wlicza się dnia dostarczenia przesyłki. Formularz odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu Miele Shop. Oświadczenie można złożyć również przed dostawą produktu. 
 
4. Po odstąpieniu od umowy Klient ma obowiązek niezwłocznie zwrócić produkt do Miele Sp. z o.o., a najpóźniej w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zwrotu dokonuje się na adres wskazany w Załączniku nr 1. 
 
5. W przypadku odstąpienia od umowy Miele Sp. z o.o.  niezwłocznie zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktu, a najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Miele Sp. z o.o. może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania. 
 
6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z produktem. 

V. Uprawnienia związane z wadami produktów. Rękojmia, gwarancja, reklamacja oraz usługi po sprzedaży produktu 

1. Miele Sp. z o.o. odpowiada za wady fizyczne lub prawne produktów. Przez wadę fizyczną należy rozumieć niezgodność produktu z umową, a w szczególności gdy produkt ten: 
 
a) nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, 
 
b) nie ma właściwości, o których istnieniu obsługa Miele Shop zapewniała Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór, 
 
c) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował przy zawarciu umowy, a obsługa Miele Shop nie zgłosiła zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia, 
 
d) został Klientowi wydany w stanie niezupełnym. 
 
2. Klient ma obowiązek poinformować Miele Professional Shop o zauważonej wadzie w ciągu roku od dnia dostrzeżenia wady poprzez wypełnienie i wysłania do Miele Professional Shop formularza reklamacji.  Formularz reklamacji stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu Miele Shop. 
 
3. W ramach złożonej reklamacji Klientowi przysługuje uprawnienie do: 
 
a) naprawienia produktu, 
 
b) wymiany produktu na wolny od wad, 
 
c) obniżenia ceny, 
 
d) odstąpienia od umowy. 
 
4. W sytuacji, gdy Klient żąda obniżenia ceny, bądź też odstępuje od umowy Miele Sp. z o.o. może zamiast tego niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności usunąć wadę, bądź wymienić produkt na wolny od wad, chyba że produkt był już naprawiany lub wymieniany. 
 
5. Klient jest obowiązany dostarczyć reklamowany produkt do Miele Sp. z o.o., a jeżeli jest to nadmiernie utrudnione ze względu na rodzaj produktu, lub sposób jego zamontowania, Klient ma obowiązek udostępnić produkt w miejscu jego położenia. Koszty dostarczenia produktu pokrywa Miele Sp. z o.o. 
 
6. Miele Sp. z o.o. odpowiada za wady produktu jedynie w przypadku ich stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania produktu Klientowi. 
 
7. Miele Sp. z o.o. udziela również gwarancji jakości na swoje produkty. Gwarancja obejmuje okres 24 miesięcy w zależności od rodzaju zakupionego produktu. Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi za wady. Do każdego produktu objętego gwarancją Miele Sp. z o.o. załącza kartę gwarancyjną. 
 
8. Zgłoszone w ramach gwarancji jakości wady zostaną bez zbędnej zwłoki usunięte przez serwis Miele Sp. z o.o.  w drodze naprawy lub wymiany wadliwych części. Koszty serwisu gwarancyjnego (dojazd technika, praca, części zamienne) pokrywa Miele Sp. z o.o. 
 
9. Gwarancja nie obejmuje wad spowodowanych niewłaściwym montażem, zastosowaniem niewłaściwych części bądź akcesoriów, bądź nieprawidłową (niezgodną z instrukcją) pielęgnacją i czyszczeniem urządzeń. Warunki gwarancji stanowią Załącznik 3 do Regulaminu Miele Shop. 
 
10. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej wysłanej na adres info@miele.pl, bądź też pisemnie, na adres Miele Sp. z o.o. Wpłynięcie reklamacji zostanie potwierdzone za pośrednictwem poczty elektronicznej. W reklamacji można wskazać, że usunięcie wad ma nastąpić w ramach gwarancji. Brak takiego wskazania oznacza chęć skorzystania z uprawnień rękojmi, chyba, że Klient nie jest konsumentem. 
 
 11. Miele Sp. z o.o. ustosunkuje się do żądań reklamacji w terminie 14 dni od daty otrzymania protokołu reklamacji. Miele Sp. z o.o. w przypadku uznania reklamacji zaproponuje w pierwszej kolejności niezwłoczne i bez nadmiernych niedogodności usunięcie wady, bądź wymianę produktu na wolną od wad. W przypadku niemożności usunięcia wady lub wymiany produktu na nowy Klient będzie miał prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jednak od umowy nie można odstąpić, gdy niezgodność produktu z umową jest nieistotna. 
 
12. Miele Sp. z o.o. nie przyjmuje żadnych przesyłek ze zwrotem produktów za pobraniem związanych z zakupem w Miele Shop bez wcześniejszej akceptacji ze strony Miele Sp. z o.o. 
 
13. Miele Sp. z o.o. świadczy również posprzedażowe usługi serwisowe produktów Miele. Ceny usług serwisowych uzgadniane są indywidualnie. 

 VI. Postanowienia końcowe 

1. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez firmę Miele Sp. z o.o. danych osobowych zawartych w zamówieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 
 
2. Administratorem danych osobowych Klientów jest Miele Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 00-718 Warszawa, ul. Czerniakowska 87A, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000122417, posiadająca nr NIP 525-18-37-979. 
 
3. Dane osobowe Klientów podawane podczas rejestracji są wykorzystywane jedynie przez Miele Sp. z o.o. i wyłącznie w celu realizacji zamówień złożonych w Miele Professional Shop oraz, w zależności do decyzji Klienta wyrażonej w zamówieniu, mogą być przetwarzane w celach marketingowych. Klient ma prawo do wglądu, poprawienia, aktualizacji i usunięcia swoich danych osobowych. 
 
4. Dane osobowe Klientów są przetwarzane i zabezpieczane przez Miele & Cie. KG Vertriebsgesellschaft Deutschland, Carl-Miele-Straße 29,33325 Gütersloh. 
 
5. Do umowy sprzedaży produktów w Miele Professional Shop stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim. 
 
6. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego. 
 
7. Wskazane w Regulaminie uprawnienia wynikające z przepisów ustawy o prawach konsumenta przysługują wyłącznie Klientom posiadającym status konsumenta w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. 
 
8. We wszelkich sprawach związanych z Miele Shop Klient może skontaktować się telefonicznie 22 335 00 00 lub za pomocą poczty elektronicznej na adres info@miele.pl
 
Załącznik nr 1 do regulaminu - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość - pobierz pdf  Załącznik nr 2 do regulaminu - Protokół reklamacyjny - pobierz pdf 
 
Załącznik nr 3 do regulaminu - Warunki gwarancji - pobierz pdf 
 
Informacja dotycząca korzystania z prawa do odstąpienia od umowy - pobierz pdf